İletişim:

Windows XP DNS Ayarları Nasıl Değiştirilir? Yorum yok.

Bu Yazı Hakkında

Admin

28 Aralık 2014 Pazar



İnternet sitelerinin erişiminin engellenmesi durumuna iyice alıştığımız şu dönemlerde günlük ziyaret ettiğimiz ve şu anda erişimine ülkemizden izin verilmeyen sitelere girebilmek adına bazı yöntemleri bilgisayarımıza uygulamamız gerekmektedir. Dediğimiz gibi yasaklı sitelere giriş sağlayabilmemiz için bir çok yöntem var bunlardan bazıları, çeşitli VPN programları kullanmak ya da VPN hizmeti sağlayan web sayfaları, eklentiler kullanmak gibi. Bu yöntemlerin dışında uygulanabilecek diğer bir yöntemde DNS sunucunuzu değiştirmektir. DNS sunucunuzu bir iki dakika için basitçe değiştirerek erişimi engelli sitelerden bir çoğuna girebilirsiniz. Uygulaması da oldukça basit olan bu yöntemin farklı işletim sistemlerindeki uygulanışını daha önceki yazılarımızda belirtmiştik. Bu yazımızda sizlere Windows XP işletim sistemine sahip bir bilgisayarın DNS sunucusunu nasıl değiştirebileceğinizi anlatacağız.
İlk olarak yapmamız gereken klavyeden Başlat tuşuna basarak ya da ekranınızın sol alt köşesindeki başlat butonuna tıklayarak Başlat Menüsünü açmak olacak. Başlat menüsünden Denetim Masası nı tıklayarak açıyoruz. Denetim masasına girdiğimizde Ağ Bağlantılarını bularak tıklıyoruz. Ağ bağlantıları menüsünde bilgisayarınızın bağlı olduğu ağların bir listesini göreceksiniz. Bu listeden internet bağlantısı için kullandığınız ağ üzerine farenizin sağ tuşu ile bir kere tıklayın ve açılan küçük pencerede Özelliklere tıklayın.
Windows XP DNS Değiştirme ( Resimli Anlatım )- 1
                Açılan pencerede İnternet İletişim Kuralları ( TCP / IP ) seçimini işaretleyip sağ alttaki Özellikleri tıklayın.
 Windows XP DNS Değiştirme ( Resimli Anlatım )- 2
Karşınıza çıkan pencerede Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan seçimini aktif hale getirin.
Windows XP DNS Değiştirme ( Resimli Anlatım )- 3
Bu kısımda aşağıda verdiğimiz DNS sunucularından istediğinizi yazarak ardından Tamama basın.
Windows XP DNS Değiştirme ( Resimli Anlatım )- 4

DNS Sunucuları:
Google, DNS Ayarları:
8.8.8.8
8.8.4.4
Open, DNS Ayarları:
208.67.222.222
208.67.220.220
Norton, DNS Ayarları:
198.153.192.1
198.153.194.1
Uydunet, DNS Ayarları:
62.248.80.161
62.248.80.162
Dnsadvantage, DNS Ayarları:
156.154.70.1
156.154.71.1
ScrubIt, DNS Ayarları:
67.138.54.100
207.225.209.66

Paylaş

Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş
Google+'da Paylaş

İlgili Yazılar

Windows XP DNS Ayarları Nasıl Değiştirilir? hakkında yorum yok.